“The magnetic train’s land bridges are much better than the high-speed train’s”
DEBATE. The high-speed rail’s land bridges are like a clumsy and rigid spear through the landscape. Magnetic trains are also built on land bridges –
DEBATE. The high-speed rail’s land bridges are like a clumsy and rigid spear through the landscape. Magnetic trains are also built on land bridges –
DEBATT. Höghastighetstågets landbroar är som ett klumpigt och stelt spjut genom landskapet. Även magnettåg byggs på landbroar – och stordriftsfördelarna och tidsvinsterna med prefabricering gäller
Original article from Miljö och Utveckling ( Environment and development) here: Swedish text translated: The statement from the Swedish Transport Administration that they have carried
Originalartikel i Miljö och Utveckling här: Enbart text: Påståendet från Trafikverket att de har genomfört en utredning av magnettågsalternativ stämmer inte. Eftersom Sverige saknar underlag
Infrastrukturdepartementet ansåg att de hade ”tittat på tekniken” magnettåg, men det vara bara ett internt PM på Trafikverket som förelåg. Nu hävdar Trafikverkets strategiska talesperson
Den 25/4-2022 publicerade Ny Teknik ett debattinlägg av Rune Wigblad: ”Sverige behöver en grundlig och opartisk utredning av magnettåg” (nyteknik.se) Debattinlägget kritiserar Christer Löfvings uttalande
Om du vill stödja DSMG (Den Skandinaviska MagnettågGruppen) och/eller bli medlem – betala in medlemsavgift en och om möjligt en donation. Medlemsavgiften är 300 Sek